Senarai Program Yang Ditawarkan di UiTM Negeri Perak

Assalamualaikum w.b.t. dan Salam Sejahtera


UiTM Negeri Perak merupakan salah satu kampus daripada 26 buah UiTM seluruh Malaysia. 



Ia juga salah satu kampus yang telah mendapat status Kampus Autonomi dari 4 buah kampus lain.




UiTM Kampus Seri Iskandar sangat terkenal dengan suasan dan seni lanskap yang sangat menarik dan cantik.  Ia sangat sesuai bagi proses pembelajaran pelajar.



Ia mempunyai 2 buah kampus iaitu Kampus Seri Iskandar (Sebagai kampus utama) dan Kampus Tapah.


Program Yang di Tawarkan di UiTM Negeri Perak Mengikut Fakulti:



(Klik Pautan Program Untuk Dapatkan Maklumat Lanjut Berkaitan Program)

Fakulti Perakaunan


1. Diploma Perakaunan (AC110)

2. Sarjana Muda Perakuanan (AC220)


Fakulti Sains Komputer & Matematik


1. Diploma in Computer Science - CS110

2. Diploma in Quantitative Science - CS111 

3. Diploma in Statistics - CS113

4. Bachelor of Computer Science (Hons) - CS230

Fakulti Pengurusan Perniagaan


1. Diploma in Business Studies -  BM110

2. Diploma in Office Management & Technology - OM114

Degree Programme :

  • Bachelor of Business Administration (Hons) Marketing - BM220 (Off Campus)
  • Bachelor of Business Administration (Hons) Human Resource Management -BM223
  • Bachelor of Business Administration (Hons) Business Economics - BM230

Diploma Programmes :

Diploma in Office Management & Technology - OM114

1 Faculty of Accountancy


 
2 Faculty of Computer And Mathematical Sciences
3 Faculty of Business Management
4 Faculty of Art & Design
5 Faculty of Architecture, Planning and Surveying

Lokasi UiTM Negeri Perak


Berikut adalah peta lokasi ke UiTM Negeri Perak Kampus Seri Iskandar.  Ia tidak jauh dari bandar Ipoh.

UiTM Perak
Sumber: Laman UiTM Perak

Peta Kampus yang sangat tersusun dan kemas.



UiTM Perak
Sumber: Laman UiTM Perak


Dibawah adalah peta Lokasi ke UiTM Negeri Perak Kampus Tapah:


UiTM Perka
Sumber: Laman UiTM Perak



Baca Juga dibawah :

 Senarai Kerja Sambilan Di Rumah


Tag : UiTM
33 Komentar untuk "Senarai Program Yang Ditawarkan di UiTM Negeri Perak"

Salam. Maaf terlebih dahulu. Sy adalah pelajar SPM 2013 dan berminat untuk memasuki uitm seri iskandar ini tapi sblm itu sy ingin mengetahui lebih lanjut tntg uitm ini. Sy berminat pd kursus pengurusan perniagaan. Jadi, sy ingin mengetahui lebih lanjut tntg khusus ini. Mohon penjelasan.

wasalam..kalau adik brminat pda kursus pengurusan perniagaan..abg berkmungkinan adik akn dpt tmpat di seri iskandar atau di sungai petani...

Salam. tumpang tanya. sy ada mohon pra diploma. jd sy nak tukar kod prog pengajian dari pra perdagangan ke pra sains. macam mana sy nak tukar balik. bila tarikh tutup permohonan? terima kasih

assalamualaikum.. tumpang tanya ?? sya adalah student spm 2013 dn brminat nak joint uitm seri iskandar.. sya brminat pda bidang PENDIDIKAN AWAL KANAK-KANAK.. ada tak kursus ni di uitm seri iskandar..?? mohon kerjasama.. terima kasih....

Assalammualaikum... Saya pelajar spm 2013..dekat uitm seri iskandar takda ka bidang sains?

Assalammualaikum.. Ada tak bidang sain dkat uitm seri iskandar? Saya berminat la dgn uitm ni...

Kos Pendidikan awal kanak2 tak ada di uitm seri iskandar dik . Hanya kos senireka dan senibina

salam . sy plajar lpasan som 2013 .hari tuh alhmdulilah sy dpt panggiln temuduga uitm . sy dpt fakulti sni binA . sy nak tau sama ade sy lulus dlm tmuduga tu tak macm.mne ?? pndftaran dy 2/6 ni kn ?

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang. - Hapus

sarjana muda perancangan bandar dan wilayah kt sini ke??

kos sarjana muda perancangan bandar dan wilayah kt sni ke??

kos sarjana muda perancangan bandar dan wilayah kt sni ke??

salam. saya calon lepasan spm 2013 ingin tanya tntg diploma ukur bahan mmg dekat uitm seri iskandar saje ke atau ada di tmpt lain? Tq

assalamualaikum. saya dapat dip. sistem pengurusan perakaunan di uitm seri iskandar. course yg saya dapat ni baru lagi ke? thank you

assalamualaikum nak tnya saya bekas lepasan spm 2013 . saya dh isi MDAB tapi sya tak thu dapat ke tak uitm . sya teringin nk msuk uitm . bila saya buat semakan syarat uitm saya dapt diploma senireka grafik . sya sngat minat bidang to . boleh tolong saya ?

wlakumsalam..adik mungkin dapat di tapah kerana pengurusan perniagaan akan berpindah ke sana...

salam..nak ty kalau diploma seni halus dan seni reka (seramik) niee ape kerjaya nyee nt ??tQ :)

salam...kalau diploma art&design (SERAMIK) ape kerjaya nya nanti ??

salam.. kalau gambar passport yang uitm minta berlatar belakang putih boleh tak?

(Srimuliani Handoyokusumo; Lolos PNS Guru di lingkungan Kemenag Berau)

Berawal dari keinginan kuat untuk mengikuti test tertulis CPNS yang dilaksanakan oleh PEMDA Berau dimana saya tinggal, saya pun ikut berpartisipasi mengkutinya. Namun sebenarnya bukan sekedar hanya berpartisipasi tapi terlebih saya memang berkeinginan untuk menjadi seorang PNS. Waktu pun terus berjalan, karena tertanggal 5 Desember 2013 yang lalu saya pun mengikuti Test CPNS yang diselenggarakan oleh PEMDA Berau dengan harapan yang maksimal yaitu menjadi seorang PNS. Kini tanggal 18 Desember 2013, pengumuman test kelulusan tertulis itu diumumkan. Dengan sedikit rasa was-was dan bercampur tidak karuan menyelimuti pikiranku. Rasa pesimisku memang timbul, karena pengumuman yang di informasikan adalah tertanggal 11 Desember 2013 namun di undur tanggal 18 Desember 2013. Dengan mengucapkan BISMILLAH, aku pun masuk ke halaman kantor BKD untuk melihat hasil pengumuman test tertulis CPNS. Dan Syukur Alhamdulillah saya pun LULUS diurutan ke 3 dari 1 formasi yang aku ikuti di Kabupaten Berau Kalimantan Timur. Dan berikut peringkat screen shoot yang saya jepret menggunakan Ponsel kesayangku.

Puji Syukur tak henti-hentinya aku panjatkan ke Hadirat Allah SWT, atas rezeki yang diberikan kepadaku. Semua hasil ini saya ucapkan terimakasih kepada :

1. ALLAH SWT; karena KepadaNya kita mengemis dan memohon.

2. Suami dan Anak [DikMa]; Dukungan Do’anya sangat berharga dalam pencapaian saat ini.

3. Orang Tua, Saudara-saudaraku; Tetap mensupport aku selama 3 bulan terakhir ini, terimakasih Mama, terima kasih Kakak Perempuan ku, terima kasih Kakak Laki-laki ku tak terlepas juga buat teman-temanku terimakasih semuanya.

4. Terimakasih untuk khususnya Bpk.IR.AGUS SUTIADI M.SI beliau selaku petinggi BKN PUSAT,dan dialah membantu kelulusan saya selama ini,alhamdulillah SK saya tahun ini bisa keluar.anda ingin LULUS seperti saya silahkan anda hubungi nomor bpk IR.AGUS SUTIADI M.SI,0852-3687-2555.

Salam.. Mcm mana nk dftar utk msuk dlm uitm sri iskandar ni?? Sy nk amik fakulti art & design.. Tlg bgi link utk sy dftr msuk sini.

kos senibina landskap , ukur bahan , bangunan & pengurusan hartanah hanya di uitm sri iskandar atau uitm lain? mohon kerjasama anda untuk menyediakan senarai tempat yang menyediakan kos berkenaan. mohon kerjasama & perhatian. terima kasih

salam.. tnye soalan sma ngan fathirah???

Salam saya student spm 2013.. Saya amat berminat dengan senibina..mcm mne nk dftr masuk film uitm Sri iskandar nie?

Kulinari xdeke??

kulinari dekat uitm Seberang prai, fakulti perhotelan.. uitm yg paling cantik dan nampak mewah sekali berbanding dengan uitm seri iskandar jauh beza..

salam sy ada sijil skm tahap 1 pelukis pelan seni bina , bolehkan saya melanjutkan ke tahap dua di uitm

mcm mana nk buat permohonan baru lepasan spm

assalamualaikum.. saya pelajar lepasan spm. macam mana nak buat perohonan ke uitm? ada tak kos fesyen design di uitm seri iskandar?

Assalamualaikum. Sy nak tanya. Kos Om selain di perak dan merbok, ada di maa lagi ye?

assalamualaikum...saya nak tanye, di uitm sri iskandar ade tak kursus seni landskap??

assalamualaikum.. saya pelajar lepasan spm 2014.. di khabarkan bahawa uitm bakal membuka permohonan baru untuk pengambilan pelajar diploma.. 6 julai ni.. soalan saya jika saya tidak memenuhi syarat untuk memohon bidang seni adakah harapan untuk saya di terima jika saya memohonnya nanti

Aslm.. Saya nk bertanya,diploma banggunan sebenarnya mcm mne??

Majalah Solusi Digital

Back To Top