saljuhumairah info

ADVERTORIAL

Anda ada bisnes sebagai kerja sambilan untuk diperkenalkan? Termasuk bisnes networking, agen dropship, agen pemasaran, program affiliate dan lain-lain sila email kepada: inersisham84@gmail.com atau whatsapp: 012-2420437 Saya akan war-warkan kerja yang boleh dibuat secara sambilan dirumah dengan entri blog menarik perhantian. Purata page view blog ini adalah 5000 - 7000 sehari.

Senarai Kod Kad Pengenalan Bagi Negeri Kelahiran (*Ralat)

Assalam,

Hari ni aku dapat memulakan kerja dengan tenang.  






Cuma ada kekeliruan sedikit dengan maklumat didalam entry lepas berkaitan Maksud Kod Rahsia yang Aku tak hafal..korang hafal ke?.  

*Kod Kad Pengenalan Bagi Negeri Kelahiran yang dilampirkan tidak lengkap kerana terdapat tambahan kod terkini.

Sory maklumat tak lengkap yang aku bagi semalam...sebenarnya ada lagi kod tambahan...  memandangkan sekarang jumlah rakyat Malaysia ramai sangat, so nombor tu dah bertambah mengikut negeri. setiap negeri ada 2-5 kod. 



Kalau negeri yang tidak diketahi dia akan diletakkan nombor 82. Kalau 24-johor dan 32- pahang..

Harap maklumat nih berguna..

BIL
NEGERI
KOD I/C
1
Johor 
01, 21, 22, 23, 24
2
Kedah 
02, 25, 26, 27
3
Kelantan
03, 28, 29
4
Melaka 
04, 30
5
Negeri Sembilan 
05, 31, 59
6
Pahang 
06, 32, 33
7
Pulau Pinang 
07, 34, 35
8
Perak 
08, 36, 37, 38 , 39
9
Perlis 
09, 40
10
Selangor 
10, 41, 42, 43, 44
11
Terengganu 
11, 45, 46
12
Sabah 
12, 47, 48, 49
13
Sarawak 
13, 50, 51, 52, 53
14
Wilayah Persekutuan (KL) 
14, 54, 55, 56, 57
15
Wilayah Persekutuan (Labuan)
15, 58
16
Wilayah Persekutuan (Putrajaya)
16
17
Negeri Tidak Diketahui 
82



p/s: Tq..Nurul Huda sebab komen tentang masalah nih.
umpama mimpi dalam mimpi
Tag : Isu Semasa
1 Komentar untuk "Senarai Kod Kad Pengenalan Bagi Negeri Kelahiran (*Ralat)"

Untuk selangor pun dah banyak rupanya. Dulu biasa nampak yang kod 10 tu je

Entri Pilihan Hari Ini

Back To Top